#
#

EmrahO

Evladıma Miras Bu Sevda

EmrahO, foruma yazdı.
Atletico Madrid - Juventus maçını izleyenler, oyun genelinde temaslı pozisyonlar dahil olmak üzere faul standardını görüyorlardır. Olay bu işte.
Yorum yazabilmek için giriş yapmalısın. Giriş yapmak için tıkla.
EmrahO, foruma yazdı.
Son 2-3 yılı bilmem fakat Ankaragücü, Kocaelispor, Bursaspor; bunlar her zaman bizim deplasmancılara uygun fiyatlardan vermişlerdir deplasman tribünü biletlerini. Ankaragücü'ne karşı bu iş şık olmamış, en yüksek limit o tribün bizim taraftara ne kadara satılıyorsa o kadar olmalıydı.
 
Bu işten en çok çeken biziz, gerçekten inanılmaz kazıklar yedik tüm ülkede. Ama saydığım 3 camia ayrı. Yönetimin de geçmişe bakıp bunu ayırması lazım. Hatta geçmişte karşılıklı olarak, deplasman tribünü biletleri o tribünün geri kalanından daha ucuza bile satılmıştı sanki, böyle bir şey hatırlar gibiyim.
Yorum yazabilmek için giriş yapmalısın. Giriş yapmak için tıkla.
EmrahO, foruma yazdı.
Bu artık koreografi filan değil, mühendislik harikası. Yuh be abi. Şunun hesaplama ayarlama süreci bir üniversite sınavı kazandırır yani.
 
Neyse yine de esas şov için Frankfurt'umuzu bekleyelim :)
Yorum yazabilmek için giriş yapmalısın. Giriş yapmak için tıkla.
EmrahO, foruma yazdı.
Bu tabii demografik yapı ve dağılım ile de ilgili. Almanya kadar nüfusun dengeli dağılmış olduğu ülke çok fazla yoktur diye düşünüyorum baktığım zaman. Derbilerin yansıması da şeklini bundan epey almış durumda. İngiltere'nin kuzeyinde de var aslında bu iş.
Yorum yazabilmek için giriş yapmalısın. Giriş yapmak için tıkla.
EmrahO, foruma yazdı.
Kaiserslautern - Waldhof Mannheim şehir derbisi mi yoksa BVB-Schalke gibi bölgesel rekabet mi? Ben ilk kez duydum bu derbiyi, güzel görüntüler. Piyasası var sanırım :)
 
Perşembe Frankfurt-Arsenal maçı rakipsiz. İngilizler doldurur ama hem özenerek hem de çekinerek geliyorlar. Bol gollü, güzel tribünlü maç olur umarım.
Yorum yazabilmek için giriş yapmalısın. Giriş yapmak için tıkla.
EmrahO, foruma yazdı.
Bu inanılmaz adamdan haberdar olan, onu başka takip eden var mı bilmiyorum.
 
Kendisinden geçtiğimiz sene Tommy Caldwell'in The Dawn Wall belgeselini izledikten sonra dolaylı yoldan haberim oldu. İkisi de profesyonel kaya tırmanışçıları ve ABD'deki Yosemite Vadisi haricinde dünyanın çeşitli yerlerinde zorluk seviyesi en yüksek yerlere de gidip tırmanış yapıyorlar.
 
The Dawn Wall'ı izlediğimde, böyle bir şey olamaz bu son nokta olmalı dedim. Sonra karşıma Alex Honnold denen bu manyak çıktı. Olayı böyle evrimsel denebilecek vaziyette ("free soloing", kaya tırmanışının en uca evrilmiş hali), tamamen araştırma ve zora doğru evrileni en son görme şeklinde keşfetmek ayrı kafa açmıştı bana.
 
Caldwell ve onun gibi kaya tırmanışı ile uğraşan insanların %99'u bu işi ip/teçhizat ile yapıyor. Kaya üzerinde tırmanış rotası oluşturup, kayayı haritalayıp, resmen koreografi hazırlıyorlar ve matkapla belirledikleri yerlere teçhizatı çakıyorlar. Kimi tırmanışlar 2-3 hafta sürüyor ve kaya üzerinde yarısı havada olarak kurdukları özel bir çadırın içinde yaşıyor adamlar. Bu rota üzerinde iple kendilerini sağlama alarak -fakat tabii ki yine inanılmaz bir gayretle- gerçekleştiriyorlar tırmanışlarını.
 
Alex Honnold ise, tüm bunları "free solo" dedikleri şekilde ipsiz olarak tek seferde yapıyor. Bu işi yapanların oranı pro kaya tırmanışçıları içinde %1 bile değil. Kaya demişken detayını vereyim; öyle 50-100 metrelik kayalardan bahsetmiyorum. İzledikleri rotalar yüzlerce metrelik çok sıkıntılı yerlerde.
 
Bu kaya tırmanışı komünitesinin Mekke'si, Yosemite Vadisi'ndeki El Capitan dedikleri kaya. Buranın farklı rotaları mevcut ve "freerider" isimli rotayı Alex Honnold 3 Haziran 2017 tarihinde dünyada ilk kez teçhizatsız tırmanan kişi oluyor (3000 feet/yaklaşık 915 metre). Kendisi de profesyonel bir dağcı ve film yapımcısı olan Jimmy Chin, tamamı profesyonel olan ekibiyle oldukça sıkıntılı bir süreç ve planlamanın ardından bu olayı kayıt altına almayı başarıyorlar. Belgeselin adı, Free Solo.
 
İlgilenenlere, önce The Dawn Wall'u, ardından da Free Solo'yu izlemelerini tavsiye ederim. Durdura durdura izlemekten, terleyen avuç içlerimi silmekten bir hal olarak bitirdim ikisini de. Gerçekten çok acayip çok özel insanlar. O gün bugündür herif hakkında ne bulduysam izliyorum youtube'da. Bir gün, tıpkı bu free solo işine kendini adayan hemen hemen herkes gibi onun da ölüm haberini alma ihtimalimiz çok yüksek.
 
Bu da numunelik video olsun:
 
http://www.youtube.com/watch?v=h6BDSTndijA
Yorum yazabilmek için giriş yapmalısın. Giriş yapmak için tıkla.
EmrahO, foruma yazdı.
Akşam hangi maçlar var diye telefondan listeye bakayım dedim. İlk 2 maçı geçtikten sonra Ajax-Lille'i gördüm; bu eğlenceli olabilir izleyeyim dedim. Sonra sayfada aşağıya bakmaya devam edip Chelsea-Valencia'yı gördüm; tamam lan onu da yanda ufak pencerede açarız bizi mi korkutacaksınız dedim. Sonra baktım bir altında Dortmund-Barcelona yazıyor, onun da altında Napoli-Liverpool...
 
Ne diyeyim; rabbim Şampiyonlar Ligi'ni korusun, amin.
Yorum yazabilmek için giriş yapmalısın. Giriş yapmak için tıkla.
EmrahO, foruma yazdı.
Ben de isterim o kadroyu ama o olmaz, 12 kişi var orada :)
 
aten sakatlar bir dönebilirse, takımın en büyük açmazı tam da bu olacak. Kruse'nin oturup, Emre-Gustavo-Ozan'lı üçlü orta saha ile oynanan oyun mu; Kruse'yi ne olursa olsun sahada bırakıp, Emre-Gustavo-Ozan'dan ikisinin oynayacağı orta saha mı?
 
Üçlü orta saha kurgusunda belki de kanatlardan birini oturtup Kruse'yi çizgiye yakın izleyebiliriz, bu da bir diğer alternatif.
 
Mutlak 3 puan lazım. Aksini düşünemiyorum.
Yorum yazabilmek için giriş yapmalısın. Giriş yapmak için tıkla.
EmrahO, foruma yazdı.
Ben artık bu ters ayaklı kanat oyuncusu sevdasından sıkıldım. Geçen sene başka bir şey beceremediğimizden habire orta açıp duruyorduk boşa gidiyordu, bu sene içeride ligin en komple santraforlarından 1.94'lük adam duruyor ama iki kanat oyuncusu da dribling veya çalım üstü dıştan içe kavisli top kesemiyor, niye; illa ters kanatta oynayacaklar çünkü. Ya hocam tamam bugün cepheden yanına kimseyi yaklaştıramadığımız gibi Vedat genel olarak da etkisizdi; ama şu kanatların yerini 10 dakika değiştir tıkanan oyunda bari top kesmeyi dene baktın ortadan gelemiyoruz.
 
İşin garibi, bunu, oyun karakteristiğinde sadece düz çizgi driblingi olan Moses varken onu sola atmak suretiyle deniyordun yani.
 
Serdar-Zanka stoperi ve Jailson-Gustavo orta sahası beklemiştim ama yanıldım. Artık herkes yerli yerine geçsin şu takımda yoksa 2 hafta sonra hüsran olur. Bizi papağan ettiler bir sol bek bu kadar mı zordu abi, bir sol bek yahu. Ulan Ozan Tufan 5 sene önce yaptığımız yatırımda umduğumuz forma ilk kez ulaştı ama herifi mevkisinde oynatamıyoruz. Neyse dön dolaş aynı muhabbetler, tek fark bugün kendi kalemize 3 gol attık gerçekten garip işler başardık. Bir daha bizim maç oynanmadan Arsenal maçı izleyip gülmeyeceğim, hayatın her anı bir ders.
Yorum yazabilmek için giriş yapmalısın. Giriş yapmak için tıkla.
EmrahO, foruma yazdı.
Şu Chelsea takımı bende seneler sonra "maçı izlenecek takımlar" listesinde 1 numaraya yazdırdı adını tekrar sanırım. Kazanırlar kaybederler orası ayrı da, her maç aksiyon ve eğlence vadediyor. Abraham'ın geçen sene aşağıda yaptıklarına aynen devam etmesi hatta üstüne koyması, Mount'un filan da ona katılması çok güzel. Wolves maçında ilk golü atanı filan ilk kez duyuyorum valla takip edilir bu takım.
Yorum yazabilmek için giriş yapmalısın. Giriş yapmak için tıkla.
Önceki Yorumlar
HABERLER